Om Fotofabriken

- ett företag i utveckling

Linda Hallgren är den ena delägaren och en sann visionär som brinner för kommunikation och bildkommunikation. Efter flera år med akademiska studier och lika många yrkesår inom större organisationer, tog hon 2010 steget in i att tillsammans med Niclas utveckla Fotofabriken på heltid. Att bidra till att förverkliga dina visioner är hennes stora drivkraft. Med hennes psykologistudier i grunden är hon och Niclas kompletterande och skapar tillsammans de bästa bilder för dig.

Niclas Kindahl är den andra delägaren och en sann bildskapare som har använt kameran som uttrycksmedel sedan barnsben. 2001 var han med och startade Fotofabriken, efter några år i yrket. Efter alla miljoner bilder han tagit är varje uppdrag fortfarande lika roligt. Hans kreativitet och kunskap inom bildskapande gör att han har en stor förmåga att leverera det bästa av det mesta i alla sammanhang.

Niclas säger om Linda:

"Linda är Norrköpings Greta Garbo. Om henne som privatperson vet man mycket lite, till och med jag. Jag vet att hon har ett eget bokprojekt på gång och hon tycker om att skjuta pilbåge ibland. För att veta mera får man nästan fråga Sixten, han vet nog mest. Han har bara lite svårt att uttrycka det kanske då han är en hund. En sak har jag iallafall märkt, Linda har ett av de finaste hjärtan jag mött. Just det, hon vill ha mjölk i kaffet också förresten."

Linda säger om Niclas:

"Niclas är som en fin hundvalp. Glad och snäll nästan jämt. Vi skrattar ofta tillsammans. Jag förstår att en av hemligheterna i hans framgångsrika bildskapande är den positiva energi han tar med sig och som så lätt smittar av sig. Han är som en öppen bok, om honom vet jag nog det mesta. Allt från hans familj och hur han tänker till hans många olika träningsintressen. Han dricker te utan vare sig mjölk eller socker, han tycker nog att han är söt ändå. Jag är glad att jag får vara delägare med honom."

Om Fotofabriken

Fotofabriken startade 2001 som en del i ett större företag med syfte att erbjuda studioverksamhet till privatpersoner. Sedan dess har mycket hänt. Fotofabrikens avknoppades och ombildades till ett självständigt aktiebolag 2009. 2010 bildades nya ägarförhållanden och verksamheten vidareutvecklades med inriktning på tre affärsområden: företagskunder, privatkunder och volymkunder. Idag utgör företag och konsument lika stora delar av de samlade uppdragen.

I kyrkan bor vi kvar.

Vi utvecklas och bildar byrå

Våra arbetsmetoder har alltid utgått från kundens behov och kundens syfte oavsett om man är privatperson eller företagskund hos oss. I vår profession ingår det naturligt att ta ett helhetsgrepp och konsultera dig kring ditt bildbehov i syfte att också skapa en maximal nytta av de bilder vi tar. 

Vi har alltid jobbat mot helhetslösningar och förutom bra service och bilder för ditt behov så ligger det i vår profession att också hjälpa dig att använda dem. Att anlita oss ska vara och har alltid varit pålitligt, lönsamt och enkelt. Därför har vi utvecklade samarbeten med bland annat tryckerier och kunskap om dessa tjänster så att vi kan tillhandahålla helhetslösningar och förenkla för kunden.

Efter en längre tids erfarenhet av företagsuppdrag och med våra kunders bästa i tanken har vi sett ett behov av ytterligare förenklade processer kring våra helhetslösningar, främst riktade mot de små- och medelstora företag som använder våra tjänster. Mot denna bakgrund har vi nu utvecklat en del av Fotofabriken i syfte av att bistå med flera kommunikationsmedel än bara bild och även kunna erbjuda helhetslösningar inom marknadsföring. Välkommen att läsa mer om vad REFLX Kommunikation kan göra för dig.